前几天外甥发了一封我觉得很神奇有趣的email给我,
我把它贴上来与大家分享。

以下是一个旋转的女身图片,请问一下,
你们到底看到她是转向哪一个方向呢?
顺著时钟方向转?还是逆时钟方向呢?

我看了后,有点好奇的向外甥请教,
我自以为别人应该看得会与我相同,
但是.....外甥说:不是每个人看到一样的。
我:这很明显看到她转变方向嘛!
外甥:我的同事只看到转向一个方向。 
我:你说看到转两边方向的人IQ高,为什么我却这么笨?
外甥:可能还未发挥出来。
我:呵呵...我已经这么老了还未发挥,恐怕到我死了也发挥不到。


现在轮到你们来看看,要全神贯注的看清楚哦!
仔细的看,慢慢的看,看到答案后,
记得在这里回应告诉我,谢谢你们的参与。


If you see this lady turning clockwise you are using your right brain.
If you see her turning anti-clockwise, you are using your left brain.
Some people can see her turning both ways, 
but most people see her only one way.

See if you can make her go one way 
and then the other by shifting the brain's current.

If you can switch between seeing her turn either way
at will without shifting your gaze, your IQ is above 160 ... 
which is almost at genius level!
  
This was devised at Yale University for a 5 year study 
on the human brain and its functions.
Only 14% of the US population can see her move both ways.



arrow
arrow
    全站熱搜

    忘忧草 發表在 痞客邦 留言(17) 人氣()